Електронни услуги

ПОК „ДСК-Родина" АД предлага следните електронни услуги:

  • Онлайн достъп до информация за наличност и движения по осигурителни партиди;
  • Онлайн достъп до електронното досие на осигуреното лице/пенсионера;
  • Получаване на копие от електронните документи в електронното досие на хартиен носител или на електронен носител;
  • Подаване на документи, подписани с квалифициран електронен подпис (КЕП), свързани с възникването, изменението или прекратяването на осигурителното правоотношение;
  • Получаване на годишно извлечение от индивидуалната партида.

От електронните услуги на ПОК „ДСК-Родина" АД, описани в „Процедурата за предоставяне на електронни услуги", могат да се възползват осигурените лица, пенсионерите и наследниците на осигурените лица/пенсионери, като конкретизира правата им.

Как да подадете заявление за електронни услуги?

Подаването на „Заявление за използване на електронни услуги” се извършва по следните начини:

  • като електронен документ по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги (електронно заявление), подписано с квалифициран електронен подпис на електронната ни поща:  rodina@dskrodina.bg.
  • на хартиен носител – лично от Вас в качеството Ви на осигурено лице или пенсионер, или чрез Ваш законен представител или пълномощник с нотариално заверено пълномощно.

В срок до един месец от датата на получаване на заявлението в Централния офис на Компанията, ще Ви бъде издаден уникален идентификатор и персонален идентификационен код (ПИК).

Партида и електронно досие

Вие може онлайн да проследявате 24 часа на ден, 7 дни в седмицата размера на натрупаните средства и движенията по Вашата индивидуална осигурителна партида, както и бързо и удобно да извършвате справки за осигурителната Ви история посредством: 

  • Родина Онлайн - чрез персонален идентификационен код (ПИК) получавате информация за индивидуалната Ви осигурителна партида и достъп до електронното досие. 
  • www.dskdirect.bg – дава детайлна справка за състоянието и движението по индивидуалната осигурителна партида. Услугата е налична за клиенти на „Банка ДСК” АД, които използват платформата за електронно банкиране. 

Годишно извлечение

Годишното извлечение от осигурителната партида се изготвя по образец на Комисията за финансов надзор и дава информация за натрупаните средства в началото и в края на годината (в лева и в дялове), направените осигурителни вноски и удържаните такси. 

Годишното извлечение от аналитичната сметка, по която се водят прехвърлените средства, се изготвя по образец на Комисията за финансов надзор и съдържа данни за състоянието й към началото и края на годината, за която се отнася и движенията на средствата, включително извършени актуализации през отчетния период.

Всяка година до 31 май ще Ви бъде изпратено годишното извлечение, като може да изберете начина на получаването му:

  • по пощата или
  • електронно извлечение - по имейл.

Възползвайте се от предимствата на електронното извлечение:

  • Удобство – получавате годишното извлечение от Вашата индивидуална партида/ аналитична сметка без това да е обвързано с промяна на адресната Ви регистрация;
  • Гъвкавост – възможност да се информирате за състоянието на осигурителната си партида/аналитична сметка независимо от това къде се намирате;
  • Отговорно отношение към околната среда – ще подпомогнете общите ни усилия за намаляване използването на хартия.

Вашият избор може да направите като подадете Заявление за използване на електронни услуги.

Сключване на договор

Осигуряване в УПФ „ДСК-Родина“/ППФ „ДСК-Родина“ - първоначален избор

Осигуряването в УПФ „ДСК-Родина”/ ППФ „ДСК-Родина“ започва с подаване на индивидуално заявление до Компанията и сключването на писмен договор за допълнително задължително пенсионно осигуряване в съответния фонд. 

Заявлението може да подадете:

  • по електронен път на имейл: rodina@dskrodina.bg, по реда на Закона за електронния документ и електронните удостоверителни услуги;
  • на хартиен носител, с нотариална заверка на подписа или заверка от друго компетентно длъжностно лице. Попълненото и заверено заявление може да подадете във финансовите центрове на „Банка ДСК” АД и офиси на ПОК „ДСК-Родина“ АД в цялата страна. Изберете удобен за Вас офис от секция „Контакти”.

Важно е да знаете, че:

  • ако за първи път постъпвате на работа, следва в срок до три месеца да изберете универсален пенсионен фонд; 
  • ако за първи път постъпвате на работа при условията на първа или втора категория труд следва в срок до три месеца от датата на сключване на договора да изберете професионален пенсионен фонд.

В случай че не направите своя избор, подлежите на служебно разпределение в някой от съществуващите фондове. 

Заявление за участие в УПФ „ДСК-Родина” може да изтеглите от секция  „УПФ/ Документи”, а Заявление за участие в ППФ „ДСК-Родина” - от секция „ППФ/ Документи”.

Осигуряване в ДПФ „ДСК-Родина“

Допълнителното доброволно пенсионно осигуряване в ДПФ „ДСК-Родина“ се осъществява чрез сключване на осигурителен договор за допълнително доброволно пенсионно осигуряване:

  • с лични вноски;
  • с вноски от работодател;
  • с вноски от друг осигурител.

В осигурителния договор задължително се вписват имената/наименованията на страните по договора, видът и размерът на осигурителната вноска, условията, реда и начина за плащане на осигурителната вноска и на допълнителната пенсия, наследници на осигуреното лице, които имат право на наследствена пенсия и други. 

Когато осигурителният договор се сключва между осигурител и/или друг осигурител и Компанията, се изисква предварително писмено съгласие от лицата, в чиято полза се сключва договорът чрез подписване на Декларация по образец. 

Осигурителен договор в ДПФ може да подпишете по електронен път с квалифициран електронен подпис или във всеки офис във финансовите центрове на „Банка ДСК” АД и офиси на ПОК „ДСК-Родина“ АД в цялата страна. Изберете удобен за Вас офис от секция „Контакти“ .

Образци на документи, свързани с осигуряването в ДПФ „ДСК-Родина“ може да намерите в секция „Документи“.

Закупуване на пенсионни права

ПОК „ДСК-Родина” АД предлага възможност за закупуване на допълнителни пенсионни права чрез гъвкави схеми, позволяващи лицето да се осигурява лично за допълнителна пенсия и същевременно да управлява ефективно своите доходи. 

Конкретните условия по отношение на осигуряването се уреждат в индивидуалния осигурителен договор, сключен между осигуреното лице и Компанията. Закупуването на допълнителни пенсионни права се извършва с осигурителна вноска, размерът на която се договаря между осигуреното лице и ПОК „ДСК-Родина” АД. Лицето може да избере самостоятелно размера на всяка вноска и периодичността на внасяне на средствата - еднократно или на няколко пъти през годината.

Предвид данъчните облекчения, пенсионната схема за закупуване на допълнителни пенсионни права е особено подходяща за лицата, работещи по договор за възлагане на управление и контрол, за самоосигуряващите се и за всички лица, които плащат данък върху доходите си на годишна база. Това дава възможност на лицата, дължащи данък на годишна база по „Закона за данъка върху доходите на физическите лица”, да регулират размера на дължимия данък.

Схемата за закупуване на допълнителни пенсионни права е динамична и отворена за промени, като конкретните условия на осигурителния договор могат да бъдат променяни по всяко време при желание от страна на осигуреното лице.

Осигурените лица в ДПФ „ДСК-Родина” с лични вноски могат през периода до получаване на право на допълнителна пенсия да изтеглят изцяло или частично натрупаните средства по индивидуалната си партида.

Забавянето или спирането на осигурителните вноски не нарушава правата на осигурените лица. Те запазват пълните си правомощия на осигурено лице в доброволния пенсионен фонд и имат възможност да продължат осигуряването си.

Промени по договор

Промени по условията на Договора за осигуряване в УПФ и ППФ не са допустими с изключение на промяна на пенсионния фонд, в който се осигурявате. Ако искате да научите повече за това, посетете секция „Промяна на участие“ .

Допълнителното доброволно пенсионно осигуряване Ви позволява да променяте по всяко време следните параметри:

  • размер на вноската;
  • честота на плащане на вноската;
  • лицата, посочени като наследници по договора.

За да заявите тези промени, необходимо е да попълните споразумение, което:

  • да подпишете с Ваш квалифициран електронен подпис и изпратите по електронен път на имейл: rodina@dskrodina.bg;
  • да подадете във финансовите центрове на „Банка ДСК” АД и офиси на ПОК „ДСК-Родина“ АД в цялата страна. Изберете удобен за Вас офис, като посетите секция „Контакти”.

Изтегляне на средства

УПФ „ДСК-Родина”/ ППФ „ДСК-Родина“

Възможностите за изплащане на средства от универсалния/професионалния пенсионен фонд се определят от нормативни изисквания и информация за тях може да намерите в секция "Видове плащания" на страница УПФ/ППФ.

Попитайте нашия Информационен център относно всички подробности, свързани с изплащането на средства от фондовете за допълнително задължително пенсионно осигуряване на телефон 0700 18 839. 

ДПФ „ДСК-Родина”

При осигуряване с лични вноски

Средствата от лични вноски в доброволен пенсионен фонд могат да бъдат изтеглени от осигуреното лице във всеки един момент.

При осигуряване с вноски от работодател

Средствата, натрупани от вноски за сметка на работодател, могат да бъдат получени при придобиване право на лична пенсия за старост, 5 години преди навършване на възрастта за пенсиониране по трета категория труд или при призната нетрудоспособност, съгласно Правилника на фонда.

При осигуряване с вноски от друг осигурител

Средствата от вноски на друг осигурител могат да бъдат изтеглени преди придобиване на право на пенсия, ако осигурителят не е ограничил правото за това.

За ползване на правата е необходимо попълването на молба по образец, която може да намерите в секция „ДПФ/Документи”:

Молбата за изтегляне на средства се подава по избран от Вас начин:

  • във финансовите центрове на „Банка ДСК” АД и офиси на ПОК „ДСК-Родина“ АД в цялата страна;
  • като електронен документ, подписан с квалифициран електронен подпис на електронната поща rodina@dskrodina.bg.

Срокът за обработване на молбата е регламентиран в Правилника на фонда.

Прехвърляне на осигурителната партида

МОЖЕ ЛИ?

КАК?

КОГА?

ЗАЯВЕТЕ!

Форма за обратна връзка

Държим на Вашата обратна връзка и споделено мнение за предлаганите продукти и услуги. Това ни помага да сме близо до Вас и да отговаряме ефективно на Вашите нужди и желания, като надграждаме нивото на обслужване.

Използвайте формата за Обратна връзка, за да зададете въпрос или да ни изпратите своите коментари и препоръки.
Споделете с нас

Всяко осигурено лице или пенсионер в пенсионен фонд или фонд за извършване на плащанията, управляван от Компанията, както и техните наследници, има право да подаде сигнал или жалба до ПОК „ДСК–Родина” АД, която се внася за разглеждане от изпълнителните директори на Дружеството.

Осигурените лица, пенсионерите и техните наследници имат право да подават жалби срещу издадените от изпълнителните директори разпореждания за отпускане на допълнителни пенсии и за еднократно или разсрочено изплащане на натрупаните средства по индивидуалните партиди. Жалбите се подават до управителния съвет на Компанията, който се произнася по тях с мотивирано решение в едномесечен срок от регистрирането им в Компанията, което е окончателно. Решенията на управителния съвет подлежат на обжалване по общия исков ред.

Осигурените лица, пенсионерите и техните наследници имат право да сигнализират попечителския съвет на Компанията и Комисията за финансов надзор за нарушения в дейността на ПОК „ДСК–Родина”. Попечителският съвет, съответно Комисията за финансов надзор са длъжни да отговорят писмено на всяка жалба до два месеца от датата на получаването й.

Запознайте се с нашата „Процедура за приемане и разглеждане на жалби от осигурени лица, пенсионери, наследници на осигурени лица и пенсионери ” която може да намерите на страницата ни ПОК "ДСК-Родина/Документи".

Координати за обратна връзка
Координати за обратна връзка